OP!

OP! het merk

Hoe bouw je een online succes uit naar een merk met visie en strategie?

PROJECT
Client — Jet van Nieuwkerk
Dienst — Ontwikkeling Product Portfolio & Merk Strategie


 

De groei van OP! het merk

Bijna twee jaar geleden kwam Jet op het idee voor OP!, geïnspireerd door haar zoontje Frenkie. Als foodie kon zij het niet over haar hart verkrijgen om Frenkie saaie broccoli met droge appel voor te schotelen.

Creatief en ondernemend zoals zij is, ontwikkelde Jet binnen enkele weken een E-book. Vol met inspiratie en hoe-gaat-dat-bordje-op tips, voedzame en lekkere dreumesrecepten. Recepten ontwikkeld door Jet, getest door zoon Frenkie, goedgekeurd door kindervoedingscoach Susanne Verzuu. Design en illustratie door de getalenteerde Josselin Bijl.

Het E-book werd een directe hit en dat deed Jet realiseren dat er wellicht meer potentie zat in OP! Dat is het moment waarop KEL agency werd aangehaakt om verdere groei te realiseren;  we ontwikkelde een merk strategie, kijken samen naar verdere product ontwikkeling en het opzetten van de juiste partnerships.

Negen maanden na de lancering van het E-book, werd het fysieke kookboek van OP! gepubliceerd in retail (waaronder de Hema) en alle grote en bekende boekhandelaren met de hulp van uitgeverij Meulenhoff. Met bijna 15.000 verkochte exemplaren van het eerste boek, zal eind oktober 2023 het tweede kookboek binnen de OP! serie worden gepubliceerd; OP! Vega

En OP! groeit hard door; zo is er een samenwerking met Atelier Pomme en zijn er met de bekende illustraties uit OP! o.a. slabbetjes beschikbaar. Dit najaar staat er nog een spannende samenwerking op de planning, waarbij het OP! product assortiment verder zal uitbreiden.  

KEL agency vind het geweldig om samen te werken met Jet aan de groei en ontwikkeling van het merk OP!, en om jonge gezinnen met kinderen inspiratie te bieden aan de eettafel en daarbuiten.   

Vorige
Vorige

The Dropout