All Things Butter
Thomas Straker x All Things Butter
Hoe je een business kan maken van een TikTok trend.
All Things Butter
Beeld je in. Het is covid en we zitten allemaal thuis. Onze schermtijd gaat door het dak. We bakken massaal zuurdesem broden. De Londense Chef en content creator Thomas Straker zit op dit moment ook thuis en bedenkt - zuurdesembrood daar moet iets op; boter.
En niet zomaar boter. Op zijn TikTok account (inmiddels 2,2 miljoen volgers) lanceert hij de serie; All Things Butter. Iedere dag een ander boter recept, met een compleet gerecht. Nog nooit was boter zo smerig lekker.
De TikToks werden een ware hit en rustig 4 - 5 -6 miljoen keer bekeken, met uitschieters naar 19 miljoen views (de Burnt Butter - zelf nagemaakt, aanrader).
Hoe bouw je dat TikTok succes nu om naar een verdienmodel? Natuurlijk, deed ook Thomas af en toe een betaalde samenwerking. Maar hoe zet je online succes naar een duurzame vorm van business? Een die bij je past - bedenk Thomas is een chef, geen fulltime content creator.
Thomas heeft hier briljant op ingespeeld. Na covid opent hij een nieuw restaurant in Londen; Strakers. Waar hij direct ondervind dat de spotlight ook zijn negatieve kanten heeft (kleine rel over gebrek aan diversiteit in zijn keukenbrigade). Maar waar de Londenaars en toeristen die hem kennen van TikTok, direct in de rij staan.
En vorige maand kondigde hij zijn volgende project aan; All Things Butter - een fysiek boter merk, straks verkrijgbaar in retail. Het merk heeft een investering opgehaald van meer dan een half miljoen. De boter wordt gemaakt volgens traditionele methode om zo extra romig te zijn qua structuur. Net zoals in zijn TikTok videos.
Een inspirerend voorbeeld van hoe je online succes kan omzetten naar (traditionele) verdienmodellen en op een strategische wijze kan bouwen aan een merk.